§1 Allmänna köpvillkor
Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Bedrägeriförsök polisanmäls alltid av oss.
§2 Betalning
Swish
Du kan betala med Swish både i webbshopen och i gårdsbutiken. Vi sparar inga känsliga uppgifter i kopplingen mot swish.
Kvitto/Orderbekräftelse
När du lagt en godkänd beställning så erhåller du ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse. Tillsammans med din leverans får du sedan ett papperskvitto. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och meddela oss så skickar vi om bekräftelsen.
§3 Priser & leveranstid
Priser inklusive moms
I alla priser ingår moms med 6 %. Om momsen skulle ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.
Leveranstid
Alla varor (utom digitalt presentkort) kan hämtas i vår gårdsbutik. Fysiska presentkort kan skickas per post till kund mot en avgift. Leveranstid ca 2-4 vardagar. Företag som beställer delikatesslådor eller presentpåsar kan få leverans mot en avgift i mån av tid och kapacitet. Vi garanterar inte tjänsten, men lovar att göra så gott vi kan för att möta efterfrågan.
§4 Ångerrätt & reklamation
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att häva ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar gälla den dag du mottagit hela din beställning. Ångerrätten gäller endast om varan är i väsentligt oförändrat skick. Du har som kund rätt att undersöka varan men du får inte bryta plomberingar eller prova produkten. Vid utnyttjande av ångerrätten är kunden ansvarig för både returkostnad och att varan kommer fram hel. Kontakta alltid kundtjänsten via e-post innan du skickar tillbaka en vara.
Ångerrätt är ej tillämplig för företag. Vid godkänd reklamation/hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar. Vid nyttjande av ångerrätt vänligen använd adressen längst ner på denna sida.
Reklamation
Är din vara skadad eller felaktig måste du reklamera varan inom skälig tid. Vi rekommenderar att reklamationen görs på baksidan av följesedeln. Beskriv felet noggrant och ange om du vill ha ny vara eller pengarna tillbaka. Vid godkänd reklamation ersätter vi givetvis dig för eventuella returfraktkostnader. Vid reklamationer används samma adress som för ångerrätt som du hittar längst ner på den här sidan.
§5 Personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen. Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används internt av oss. Din e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning samt till nyhetsbrevutskick. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta vår kundtjänst. Information om din beställning lämnas ut till Klarna om du har valt något av Klarnas betalningsalternativ hos oss. Vill du ta del av vilka uppgifter vi har sparade om dig, vänligen kontakta oss.
§6 Tvist
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
§7 Övrigt
Fakta och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, eventuella oriktigt angivna tekniska specifikationer samt för slutförsäljning.